День другий Тижня психології: Живи! Дихай! Відчувай!


Про психічне здоров'я розмовляли сьогодні, у рамках Тижня психології  з учнями першого курсу групи √9 за професією "електромонтери з ремонту та обслуговуванню електроустаткування". 

Наша улюблена Інфомаційно-освітня виставка "Mental Trek!

Методика занурює відвідувачів виставки в тему, спонукає брати активну участь у процесі вивчення питання, бути відкритими і ділитися власним досвідом у пошуку відповідей на важливі питання ментального благополуччя. Жваво, цікаво і неочікувано –  такими словами описують учасники виставку за підсумком її проходження. 

Виставка складається з шести «станцій» - маршруту «Mental Тrek» - своєрідного кола, проходячи яке учасники за допомогою ведучих-фасилітаторів забирають із собою активно засвоєнні базові знання й навички по п’яти тематиках станцій. Кожна станція має свою назву і ключовий меседж. Серед них такі важливі напрямки як наслідки булінгу для ментального благополуччя, єдність психічного і фізичного здоров’я, стигматизація теми психічного здоров’я, різні упередження в темі ментального здоров’я та ін. 

На станції «Психічне здоров’я – це про всіх» разом з Любов Петрівною Базалійською 💃психологом, психотерапевтом учасники, у результаті групового аналізу й обговорення життєвихситуацій героя і героїні станції та їх подальшого розвитку, усвідомили різницю між психічним здоров’ям та психічним благополуччя а також зрозуміли, що прояви стану психічного неблагополуччя можуть бути у будь-кого. 

На станції «Мозок, душа, тіло – одне ціле» разом с заступником директора з НВР Світланою Володимирівною Рабодзей💃 учасники, у форматі ігрового обговорення потенційно можливих вчинків героя станції (“Пряничного чоловічка”) виступили радниками щодо вибору тих поведінкових стратегій, які зберігають та поліпшують психічне здоров’я людини. Коментарі фасилітаторки, у разі необхідності, уточнювали або доповнювали інформацію. Матеріал станції демонстрував тісний взаємозв’язок між фізичним і психічним здоров’ям та способом життя людини.

На станції “Живи, дихай, відчувай” (Принципи самодопомоги під час військових дій) разом з соціальним педагогом Тетяною Юріївною Гандзюк💃 хлопці обговорили різні ситуації, в які може потрапити людина під час військових дій, поміркували, що вона відчуває в цей час, а також як людина може заспокоїтись в небезпечній ситуації та допомогти близьким психологічно. Учасники мали змогу висловити своє ставлення до проблеми психологічного травмування під час ситуацій, що могли трапитись під час військових дій, та здобути знання щодо самодопомоги.

На станції «Mental quest»  разом з Любов Петрівною Базалійською 🧑‍🦰хлопці відрізняли правду від міфів у царині психічного здоров’я, орієнтувалися в сучасних реаліях, критично оцінювали інформацію. У процесі роботи в міні-командах учасники розвіяли міфи і стереотипи про психічні розлади, їх причини й наслідки. 

На станції «Булінг: як розпізнати й подолати» разом з практичним психологом👱підлітки, користуючись своїм власним досвідом та розсудом, усвідомлювали сутність булінгу, його різновиди та відмінність від конфлікту. Виокремленні різновиди булінгу та з’ясування адміністративної відповідальності за нього, сприяли усвідомленню явища булінгу як руйнівної загрози психічному і фізичному здоров’ю особистості. 

На станції «Коло допомоги» разом з соціальним педагогом Тетяною Юріївною Гандзюк 🧑‍🦳 учасники, у форматі диспуту, обговорили запропоновані життєві ситуації, які можуть бути пов’язані з виникненням психічних розладів. Мета роботи полягала в заохоченні аудиторії до всебічного аналізу ситуативних кейсів, усвідомлення й оцінки ризиків та потенційних ресурсів допомоги, а також до формування позитивного ставлення щодо необхідності вчасно звертатися по професійну допомогу для відновлення психічного благополуччя.

Пройшовши коло «Mental Тrek»🕴️, молоді люди зрозуміли, що вони не одинокі; усвідомили, наскільки важливо звертатися по допомогу, потрапивши  у стан психічного неблагополуччя; отримали інформацію, куди звертатися, навчилися говорити і розуміти різні аспекти психічного здоров’я. «Mental Тrek» ненав’язливо, але упевнено підштовхує підлітка бути відповідальним за свій вибір, вчинки, бути уважними до себе і близьких, небайдужими і освіченим у такі важливій темі як ментальне здоров’я.