Для учнів

У сучасному світі лайків і репостів ти починаєш свій день з соціальних мереж й Інтернету. Але чи кожен розуміє політики платформ і сайтів?
- Обери свого персонажа: користувач, блогер або журналістка.
- Дай відповіді на 10 питань і дізнайся, чи зможеш ти вижити в Інтернеті, нічого не порушивши.
- Пошир результат у Фейсбуці та порадь гру друзям.
Кожна твоя дія впливатиме на чотири показники: фінансовий стан (уникай штрафів!), популярність (репости, підписки, лайки!), законність (поліція уже виїжджає!), приватність (для пересічних користувачів) або впливовість (для блогерів та журналістів).
Для кожного героя своя гра, свої перешкоди і свої правильні відповіді! Без ставок на спорт, реєстрації та смс. Лише про нудні закони в інтерактивному форматі. Будь обережним – заблокований акаунт потребує особливих навичок для розблокування 😉
Місія (не)здійсненна – вижити в Інтернеті і нічого не порушити! тут
25 жовтня 2023 рокуСтворено тест для перевірки вашого рівня
медіаграмотності.Він
містить кілька блоків: базове
розуміння медіаграмотності, орієнтування у світі соцмереж, здатність оцінити
достовірність та вплив новини, навички фактчекінгу, здатність убезпечити
особисті дані. Максимальна кількість балів – 34.Якщо
ви не встигли пройти тест 25 жовтня, у вас є така можливість до 10
листопада. Зауважте, що, на жаль, сертифікатів та подарунків не буде, але ж
ви не за ними прийшли, вірно?Нагороду
зможуть отримати лише ті учасники, які проходили тест 25 жовтня.Пройдіть
тест та перевірте свою стійкість до пропаганди та дезінформації. Після
проходження тесту вам автоматично висвітиться ваш результат. Я майже гуру, а ВИ?Національний тест з медіаграмотності організований
національним проєктом з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та
інформаційної політики, який реалізується за підтримки ПРООН та фінансування
уряду Японії, разом із програмою USAID «Мріємо та діємо», що впроваджується
IREX, та проєктом «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті», що
виконується IREX за підтримки Посольства США в Україні у партнерстві з
Міністерством освіти і науки України.Успіхів! тут
10 вересня 2022 року
10 міфів про дітей з сіндромом Дауна 👉https://osvitanova.com.ua/posts/4766-10-mifiv-pro-ditei-z-syndromom-dauna-iaki-treba-sprostuvaty
01 березня 2022 року
22 лютого 2022 року
В часи невизначеності чи зростання напруги варто вміти подбати про себе.
Особливо, якщо ви піклуєтеся про молодших братів і сестер, або своїх батьків, бабусь і дідусів похилого віку.
Тривога - це захисна реакція організму. Вона вмикається, коли відчуває небезпеку, сканує все навколо, готує організм до виживання та вимикається, коли небезпека минула.
Все набагато складніше, якщо загроза ніби є, але конкретно ми її не бачимо. Або ж, коли вона так і не настає. Адже тоді складно підготуватися, розслабитися. Ми ніби вимушені напружено жити до настання самої події. Живемо в очікувані гіршого.
Ми можемо розвинути здатність протистояти, адаптуватися і відновлюватися після стресу та негараздів, а також підтримувати або повертатися до стану психічного здоров’я, використовуючи ефективні стратегії подолання.
Нам варто розвивати індивідуальну стійкість, яка включає поведінку, думки та дії для сприяння особистого добробуту та психічного здоров’я.
Саме це допоможе нам жити у часи невизначеності.
Нижче, є декілька шаблонів, які можуть нагадати вам про способи турботи про себе, пригадати власні індикатори погіршення свого стану, згадати про способи покращення свого самопочуття та, при потребі, звернутися по допомогу.
Ніхто не мусить здогадуватися, що вам зле. Шукайте поміч, вона точно є.
Мінування садочків, навчальних закладів кожного разу викликає питання: правда чи псевдоповідомлення? Але після випадків евакуації тривога деяких людей може зростати. Декілька порад, щоб подолати тривогу.
Стабілізуйте свій стан.
Тривога − це засіб маніпулювання, а невідомість і невизначеність – родючий грунт для тривоги. Найпоширеніші симптоми тривоги – пришвидшене серцебиття і дихання, підвищене потовиділення, можуть холонути кінцівки або спостерігатися тремор. Якщо ви відчуваєте такі симптоми, то варто глибоко вдихати і видихати. Через розуміння, що ви здатні контролювати власне дихання, прийде розуміння, що ви можете контролювати себе, важливо усвідомити себе тут і зараз.
Переключіться та займіть себе справами, робіть вправи на концентрацію:
малювання, ведення щоденника, настільні ігри, читання, фізичні вправи, навчання. Будь- яка справа, яка занурює в себе на 100%.
Приділяйте увагу власному тілу, зокрема з вправами на релаксацію.
Завдання в цьому випадку – допомогти собі через тіло, тілесні відчуття. Це може бути ванна, пахучі масла, самомасаж, дихальні вправи, спортивні заняття, вправи на релаксацію – їх дуже багато в інтернеті, їх легко знайти. Наприклад , "Гумовий м'ячик".
Дозуйте новини та спілкуйтесь із людьми,з якими вам спокійно.
Це свого роду "чарівна паличка", яка може надавати відчуття безпеки та хоробрості, пригнічувати реакцію страху – біологічно, завдяки окситоцину, який виробляється у взаємодії з людьми. Бути в колі близьких, коли страшно, могти з ними розділити свої переживання, а потім добре посміятись – це острівець безпеки, протиотрута страху.
Якщо ви все ж таки не можете впоратися з емоціями, то зверніться по підтримку до практичного психолога ДНЗ "ЦПТО √1 м. Вінниці", до психологів платформи "Розкажи мені". Посилання: https://tellme.com.ua/
Ви можете відверто поспілкуватися й обговорити все, що вас турбує.
Але ви обидва неправі!
Як правильно і неправильно весело та круто розказує Дмитро Щебетюк 👉
Цей жест в якості сигналу-прохання про допомогу запропонував Канадський жіночий фонд в TikTok.
Якщо потрібно непомітно повідомити про те, що ви в халепі і вам потрібна допомога — застосуйте жест, такий як на малюнку: підніміть руку, долонею до співрозмовника, притисніть великий палець до долоні, потім накрийте великий палець рештою пальців.
Побачивши, що хтось показує такий жест, потрібно повідомити правоохоронні органи. Це може врятувати комусь життя!
Ви маєте це знати: 👉 https://youtube.com/shorts/ClHT9qHbVz8?feature=share
Мені потрібна допомога 👉 https://youtube.com/shorts/XXXHbRgKBrw?feature=share
Універсальний жест - прохання про допомогу👉 https://youtube.com/shorts/7cOUgI1sm-4?feature=share
Міжнародний знак - прохання про допомогу 👉 https://youtube.com/shorts/USIPLoUdTwg?feature=share
Інтерактивна вправа "Міфи і факти про ВІЛ/СНІД"
https://learningapps.org/display?v=p44hziutc20
Інтерактивна вправа "Шляхи поширення ВІЛ/СНІД"
https://learningapps.org/display?v=poremnmen20
Веб-квест "Що ти знаєш про ВІЛ/СНІД?"
Нажаль, 86% свідків домагань у громадських місцях не знають як діяти в таких ситуаціях. Про це свідчать дані дослідження IPSOS проведеного у 8 країнах світу.
#Небезмежність - 📸 фотопроєкт, створений за підтримки Фонду ООН у галузі народонаселення, що об’єднав 14 історій жінок з різних міст нашої країни, які зазнали сексуальних домагань у громадських місцях.
«Не без меж» – саме від цього походить назва проєкту, де кожна історія – різна, але усі вони залишили слід у пам'яті героїнь, завдавши непоправної психологічної шкоди. Тріщини на склі, через яке зроблені світлини, символізують порушення особистих меж.
Небажані дотики, обмацування, жарти і натяки, пов'язані із зовнішністю, — це знайомо багатьом жінкам. 42% жінок зазнали стріт-гарасменту — сексуальних домагань у публічних місцях. І майже половина постраждалих не звертається за допомогою чи не намагаються притягнути порушника до відповідальності.
Також можна долучитися і до освітньої програми, щоб розуміти, як поводити себе або як допомогти іншій. Дізнатися більше про освітню програму у попередньому дописі.
Всесвітній день зберігання таємниць.
3 листопада відзначається Всесвітній день зберігання таємниці.
Таємниця – це інформація, яка не підлягає розголошенню та приховується від інших осіб.
Яку функцію виконує таємниця з психологічної точки зору?
По-перше, сприяє психологічному розвантаженню автору таємниці, бо особистість має змогу поділитися важливою таємною інформацією із іншими.
По-друге, забезпечує зворотний зв'язок у процесі самопізнання, коли особистість із якою поділилися таємницею висловлює свою точку зору або ставлення відносно таємної інформації.
По-третє, сприяє психологічному зближенню та поглибленню стосунків, формуванню довірливих взаємовідносин.
Однак, досить часто буває так, що людина, якій ми довіряємо, розголошує наші таємниці і ми замикаємося у собі, починаємо втрачати довіру до світу та оточуючих. Як же розпізнати людину, якій можна довіряти? Така особистість володіє певним набором якостей:
• постійність у власних словах та діях;
• скромність та здатність до співпереживання;
• повага до життєвих принципів та особистісних кордонів оточуючих;
• прагнення до компромісу;
• здатність спокійно себе поводити;
• повага до особистого часу інших;
• вміння бути вдячною;
• відкритість та прямолінійність у спілкуванні;
• здатність проявляти довіру до інших;
• не зацикленість на матеріальних цінностях;
• не бажання включатися до пліток;
• відкритість до нового;
• прагнення зблизитися із вами;
• готовність допомогти та підтримати.
Сподіваюсь, що у вашому житті є люди, яким можна довіритись і які збережуть будь-які ваші таємниці.
Рекомендації
першокурсникам
з адаптації в
навчальному закладі
Вступивши
на перший курс будь-якого навчального закладу, людина потрапляє в зовсім нове
середовище, в якому потрібно адаптуватися буквально з перших днів навчання.
Зазвичай студентські роки - це найяскравіші моменти в житті людини. За ці роки
молода людина знаходить своє місце у суспільстві, визначається зі способом
життя, отримує спеціальність, яка стане передумовою для майбутньої роботи. Тому
дуже важливо з перших днів навчання розпочати жити в потрібному ритмі, а далі
відчувати тільки позитивні емоції від прекрасного учнівського життя.
Щоб було легше адаптуватися до нових умов перебування в будь-якому незнайомому місці (місто, училище, гуртожиток, квартира) необхідно:
Ø Налагодити контакт з оточуючими людьми, з самого початку налаштуватися на комунікабельний лад, побороти всю свою сором’язливість.
Бажано вивчити імена всіх своїх викладачів, обов’язково відвідувати всі
уроки, налагодити контакт з одногрупниками/однокурсниками, з деякими з них
здружитися по-справжньому.
Ø Ознайомитися з корпусами Центру, де ви будете вчитися. Походити коридорами, подивитися, як розташовані навчальні кабінети, їдальня, бібліотека і т. д. Цим не варто нехтувати, оскільки найчастіше першокурсники спізнюються на заняття елементарно через те, що не змогли швидко знайти потрібний кабінет або майстерню.
Ø Як тільки ви заселилися у гуртожиток чи квартиру і познайомилися з сусідами, відразу ж обговоріть з ними правила і порядки, які будуть встановлені у вашій кімнаті. Як будете харчуватися: разом чи окремо? Графік прибирання кімнати, гостьові візити та інше. Надалі це позбавить вас від дрібних сварок і непорозумінь.
Ø Про те, що перший курс - найважливіший, напевно, ви начулися і не раз. Тому необхідно відразу налаштуватися на робочий лад. На перших етапах навчання виникає враження, що рівень свободи настільки великий, що і вчитися не потрібно зовсім. Ця ілюзія зникає, коли наближається сесія, особливо перша. Слід нагадати, що учні – дорослі люди, і мають бути самостійними і відповідальними. На жаль, про це доводиться нагадувати тим, хто завзято не бажає розлучатися з дитинством. Навчання потрібно, перш за все, вам, і ніхто не буде бігати за вами й просити, щоб ви написали підсумкову контрольну роботу, здали тест, залік або іспит. Більше того, якщо самі вчасно не поквапитесь, то не отримаєте навіть те, що заслуговуєте. Виходити треба з того, що всі проблеми учня - це, насамперед, його власні проблеми, і вже тільки потім це проблеми навчального закладу та викладачів.
Ø Якщо з самого початку зарекомендувати себе добре, то таким чином учень створює собі імідж на всі подальші роки навчання. Недарма існує стара істина: «Спочатку учень працює на авторитет, а потім авторитет працює на учня». Саме тому слід старанно ставитися до уроків, заліків, семінарів, контрольних робіт. Відвідуйте всі уроки, виконуйте всі завдання. Пропуски та їх накопичення призводить до сумних наслідків, стресів під час сесії, а іноді і відрахування з числа учнів ДНЗ "ЦПТО №1 м. Вінниці".
Ø Для успішного засвоєння нових знань психологи рекомендують учням ввечері згадувати, що нового вони дізналися за сьогоднішній день, а краще ділитися набутими знаннями з друзями, батьками або хоча б із зошитом. Така гарна звичка (промовляти, осмислювати почуте, виділяти важливе з інформації) допоможе вашому мозку розмістити всі знання по поличках і в потрібний момент швидко їх звідти дістати і продемонструвати.
Ø Вчитися в нашому навчальному закладі душе цікаво, не так уже й важко, якщо правильно організувати свій час, головне - вловити ритм, за яким працює система. Дуже важливо учню визначитися з новим режимом: скільки часу витрачати на навчання, скільки на вдосконалення своїх здібностей, на відпочинок і дозвілля.
Ø Найголовніша порада - залишатися собою в будь-яких ситуаціях, навіть найкритичніших. Світ не без добрих людей, і завжди можна знайти людину, яка допоможе мудрою порадою. У нашому навчальному закладі працює практичний психолог та соціальний педагог, які завжди прийдуть вам на допомогу у важкій ситуації.
Ø Нагадую що кабінет практичного психолога розташований у навчальному корпусі на другому поверсі у навчальній частині, кабінет соціального педагога – в гуртожитку на першому поверсі.
Контактний телефон: 0673684064
ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ
ДЛЯ АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКУРСНИКІВ
Ø Брати активну участь у заходах, які проводяться
Ø Виконувати рекомендації
викладачів щодо навчання
Ø Співпрацювати з групою та
завжди підтримувати один одного
Ø Регулярно відвідувати
заняття
Ø Стримувати негативні емоції
Ø Бути впевненим у собі і
своїх діях
Ø Проявляти активність і жити
життям навчального закладу
Ø Не відмовляти у допомозі
тим, хто цього потребує
Ø Бути цілеспрямованим,
ставити перед собою чітку мету та досягати її
Ø Концентрувати свою увагу на
навчанні
Ø Співпрацювати з викладачами
та учнями
Ø Самовдосконалювати свої
знання
Ø Вирішувати всі проблеми
з керівниками групи
Ø Ввічливо та з розумінням
ставитись до людей із особливими потребами
Ø Не боятись пробувати щось
нове для себе
Ø Поважати думку оточуючих
Ø Відповідати
на заняттях
Ø Намагатись досягти нових та
корисних знань
Радіти кожному дню, проведеному в ДНЗ
«ЦПТО №1 м. Вінниці»,
адже цей період
– неповторний!
Фільми про психологичне або психиатричне лікування:
1. Політ над гніздом зозулі / Полет над гнездом кукушки (Реж. Мілош Форман, США, 1975)
2. Перерване життя / Прерванная жизнь (Реж. Джеймс Мэнгоулд, США, 1999)
3. У тверезому розумі і при твердої пам'яті / В трезвом уме и твердой памяти / Чистый и трезвый (Реж. Гленн Гордон Кэрон, США, 1988)
4. 28 днів / 28 дней (Реж. Бетті Томас, США, 2000)
5. Ножиці / Ножницы (Реж. Фрэнк де Фелита, США, 1991)
6. Эрос (Реж. Вонг Карвай, Стивен Содерберг, Мікеланджело Антоніоні, Франція-США-Велікобританія, 2004)
7. Божевільність / Безумство (Реж. Дэвід МакКензи, Велікобританія-Ірландія, 2005)
8. Містер Джонс / Мистер Джонс (Реж. Майк Фіггіс, США, 1993)
9. Довірся чоловіку / Доверься мужчине (Реж. Барт Фрейндлих, США, 2005)
10. Дон Жуан де Марко (Реж. Джереми Ливен, США, 1995)
11. Неотразимая Марта (Реж. Сандра Неттельбек, Австрия-Германия-Италия-Швейцария, 2001)
12. Дорога до Веллвілу / Дорога на Веллвил (Реж. Алан Паркер, США, 2004)
13. Босоніж по бруківці / Босиком по мостовой (Реж. Тіль Швайгер, Германія, 2005)
14. Чужа помилка / Чужая ошибка (Реж. Карло Вердоне, Італія, 2003)
15. Опіум: щоденник божевільної / Опиум: Дневник сумасшедшей (Реж. Янош Сас, Германія-США-Венгрія, 2007))
16. Лікар Катц / Доктор Катц (мульт. серіал) (США, 1995-2000)
17. Лікування / Лечение (серіал) (Реж. Родриго Гарсія, США, 2008-2009)
18. Бути Єрікою / Быть Эрикой (серіал) (Реж. Кріс Грісмер, Канада, 2009)
19. Доторкнутися до неба / Коснуться неба (Реж. Леонід Горовец, Россія-Україна, 2008)
20. Небеспечний метод / Опасный метод (Реж. Дэвід Кроненберг, Велікобританія-Германія-Канада-Швейцарія, 2011)
Жанр: Драма
Тривалість: 101 хв. (з титрами)
Країна: США
Режисер: Даррен Аронофскі
Актори: Еллен Берстін, Джаред Лето, Дженніфер Коннеллі, Марлон Уайанс.
За однойменним романом Г'юберта Селбі.
Сюжет. Наркотики. Вони руйнують розум, тіло і душу. Чотири життя. Чотири невдачі. Чотири наркомана. Кожен з них намагався вибудувати свій шлях до успіху, але не склалося. І вихід вони знайшли в чотирьох різних видах наркотиків. І незабаром їм відкрилися усі жахи світу наркоманів, прихованого "ІНШОГО" світу.
ІДЕЯ ФІЛЬМУ:
Не проблеми повинні штовхати вас в спину, а вперед вести мрії.
Багато людей здаються на шляху до своєї мрії, тому що їм ніхто не сказав: Я вірю в тебе, у тебе все вийде!
Мрії є у багатьох, але тільки одиниці перетворюють їх в реальність!
Орієнтовні питання для роздумів після перегляду фільму:
Вам сподобався фільм чи ні? Чому? Що конкретно сподобалося, що не сподобалося, що зачепило вашу увагу?
Хто з героїв фільму мені подобається, а хто ні і чому?
Кому я співчуваю і чому?
Який стиль спілкування героїв фільму? Як вони вирішують свої проблеми?
Що б я змінив у ситуації і як би я вчинив на місці героя/героїв? Що потрібно для цього зробити? Що б я взяв для себе як зразок для наслідування? Що я вважаю правильним чи неправильним? Хто, по-моєму, має рацію, хто не правий, хто винен і чому?
Чи зустрілося в фільмі для мене щось нове, раніше невідоме? Здійснив я якесь відкриття для себе?
Які емоції викликав фільм? Що мене розсмішило, обрадувало, засмутило, викликало роздратування, розсердило, образило, злякало, відштовхнуло?
Про що цей фільм? Яка основна проблема/конфлікт і як вирішує її режисер?
Чому фільму дано саме таку назву? Як назва розкриває сенс фільму?
Які психологічні, моральні, філософські проблеми порушені у фільмі? Які з них хвилюють мене зараз або хвилювали в минулому?
У фільмі були показані також асоціальні і неприйнятні сцени, такі як: наркоманія, алкоголізм, куріння, злодійство. І ви повинні розуміти, що для всього цього є альтернатива. Яка саме?
Хто несе відповідальність за ваше життя, ваше здоров'я?
Якими якостями повинна володіти людина, щоб зробити усвідомлений вибір?
Хто з героїв, на ваш погляд, був більш успішним у житті?
Чи був у героїв потенціал до втілення своєї мрії. І якщо був, то який, в чому він виражався?
Що для кожного з героїв було успіхом?
Яка мрія була у кожного героя?
Чи отримав кожен герой те, що хотів? Чому?
Хто несе відповідальність у даній ситуації за те, що сталося з кожним з героїв?
✅Техніка "активного слухання" невідємний елемент ефективного спілкування.
Сьогодні у всьому світі відзначають День спонтанного прояву доброти (Random Acts of Kindness Day). Вперше його запровадили в американському місті Денвері ще 1995-го, проте з кожним роком це свято набуває все більшої популярності та заохочує всіх робити спонтанні добрі справи.
У більшості культур вважається, що доброта — це акт виявлення турботи про інших, близьких та незнайомих людей без очікування на те ж саме у відповідь. Проте піклуючись про інших, ми зокрема піклуємося й про себе.
Дослідження показують, що добрі справи і допомога іншим мають безліч переваг для психічного та фізичного здоров’я: впливають на центри задоволення у мозку, підвищуючи рівень серотоніну та дофаміну, зменшують тривожність, стрес, і запалення.
Добрі справи у вигляді волонтерства також допомагають залишатися соціально активними та долати самотність. Зараз ведуться дискусії, чи важливо включати волонтерські активності в програму громадського здоров‘я, аби в цілому покращити здоров‘я населення.
Долучитися до відзначення Дня спонтанного прояву доброти дуже просто. Це можна зробити на сайті Фонду “Random Acts of Kindness”, міжнародної некомерційної організації, яка запровадила це свято.
А можна зробити уже зараз — порадувати інших людей і допомогти їм відчути себе щасливішими. Посміхніться незнайомцю на зупинці, подякуйте водієві громадського транспорту за безпечну поїздку чи напишіть лист підтримки чи висловлення вдячності тому, хто опинився у скрутній ситуації.
Ви також можете долучитися до волонтерської організації, що допомагає військовим, пригостити бездомного гарячим чаєм чи оплатити продукти бабусі чи дідусеві, що стоять з вами поруч на касі, зателефонувати самотньому родичеві, з яким ви давно не спілкувалися, або сказати близькій людині наскільки важливою вона для вас є.
Спонтанні добрі вчинки можна робити не лише сьогодні, а усі 365 днів на рік. Проявіть фантазію і не соромтеся робити світ кращим.
Ось список із 50 добрих справ, які допоможуть тобі зробити світ трохи кращим.
- Подивись фільм разом із сім'єю
- Приготуй печиво та пригости колег
- Зроби комплімент другу або подрузі
- Приготуй гарячий шоколад для всієї родини
- Підвези сусіда до роботи чи метро
- Подзвони своїм бабусям та дідусям
- Підпиши листівки для сім'ї та друзів
- Похвали людину, яка на це заслуговує
- Допоможи приготувати вечерю для родини
- Здійсни мрію близької людини
- Обійми батьків
- Зроби несподіваний подарунок
- Запроси друга на обід
- Підніми сміття
- Погодуй пташок у парку
- Купи термочашку
- Вимикай воду, коли чистиш зуби
- Купи електронну версію книги замість друкованої
- Ходи до магазинів із еко-торбинкою
- Відсортуй дома сміття та сдай вторсировину до пунктів прийому
- Вимикай світло, коли виходиш із кімнати
- Відмовся від непотрібних покупок
- Постав у під'їзді контейнер для батарейок
- Не бери пластикові кришечки та трубочки у кав'ярнях
- Даруй рослини у горщиках, а не зрізані квіти
- Пригости когось шоколадом
- Подякуй бариста
- Пропусти людину у черзі
- Допоможи нести важкі пакети до машини
- Переведи через дорогу дитину
- Потримай двері старенькому
- Посміхнись
- Залиш добру записку у бібліотечній книзі
- Напиши гарний відгук у книзі відгуків та пропозицій
- Поступися місцем у транспорті
- Побажай консьєржу гарного дня
- Дай грошей вуличному музиканту
- Купи "підвішену" каву
- Стань донором крові
- Купи безхатченку їжі
- Почитай книгу дітям у лікарні
- Нагодуй людей похилого віку
- Купи корм для тварин та відвези його в притулок
- Купи овочів та фруктів дітям
- Стань наставником для дитини з дитячого будинку
- Віддай непотрібні речі тому, кому вони необхідні
- Візьми додому тварину із притулку
- Оплати частину ліків хворої дитини
- Подякуй мамі за піклування
- Тримай свої думки та оселю чистими
ЗНО 2021: змінилися
правила
Правила складання зовнішнього незалежного оцінювання у 2021 році змінилися.
Тепер можна складати п’ять предметів, чотири з яких – обов’язкові. Є окремо
українська мова, окремо – українська мова та література, та два рівні
складності для математики. Про це розповіла Яніна Тимошенко, директорка Центру
професійного розвитку педагогічних працівників Чернігівської міськради в
програмі «Сьогодні. Головне».
1 лютого починається реєстрація на ЗНО.
Яніна Тимошенко говорить, процедура ніяк не змінилася. Випускники цього року
можуть сформувати реєстраційну картку самостійно (на сайті Київського
регіонального центру оцінювання якості освіти), або попросити допомоги у
вчителів. Повний пакет документів надсилає безпосередньо школа до Київського
регіонального центру оцінювання якості освіти.
Є окремо державна підсумкова атестація
(ДПА), є окремо зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО).
Щодо ДПА
«Раніше було три
предмети, зараз додалася обов’язкова математика, тобто в нас є чотири предмети.
ДПА відбувається у формі ЗНО на базі визначених пунктів. Обов’язкові предмети
ДПА: українська мова, математика, третій предмет за вибором – або історія
України, або іноземна мова, четвертий – будь-який предмет, який учасник ще не
обрав з переліку тих, які винесені на ЗНО», каже Яніна Тимошенко.
На ЗНО в попередні роки абітурієнти
складали чотири предмети. Тепер - п’ять.
«Додалася обов’язкова математика.
Абітурієнту вона може бути не обов’язково потрібна для вступу, але складати він
її має. Тепер у сертифікаті можна обрати до п’яти предметів, вже за визначенням
самого абітурієнта, які він хоче».
Коли абітурієнт складе ЗНО, то з цих
предметів буде й оцінка за ДПА, й оцінка за ЗНО. Українська мова є обов’язковою
і для ЗНО, і для ДПА. Вона потрібна і для того, щоб закінчити школу, і щоб
вступити до вишу.
«Так само, часто абітурієнтам потрібна і
математика, й історія, й іноземна мова. Але може скластися так, що він вже
вибрав ці чотири предмети для ДПА, і якщо йому до вищого закладу ще потрібна,
наприклад, фізика, то, якби було чотири предмети для ЗНО, фізику він би вже не
міг обрати, тому що не було б куди. А тепер додали цей п’ятий предмет, щоб діти
могли дивитися, які їм предмети потрібні саме для вступу, і цей п’ятий предмет
дає більшу свободу абітурієнту, щоб він міг більше варіювати предметів, і в
нього були більші можливості для вибору на вступ».
Доплати за п’ятий предмет немає – все
безкоштовно.
Зовнішнє незалежне оцінювання у 2021
році заплановано на такі дати:
21 травня – хімія;
24 травня – іспанська, німецька та
французька мови;
25 травня – англійська мова;
28 травня – математика;
1 червня – українська мова та українська
мова і література;
4 червня – історія України;
7 червня – фізика;
10 червня – біологія;
15 червня – географія;
Графік подаємо згідно з інформацією
Українського центру оцінювання якості освіти.
Дати остаточні, але, за словами Яніни
Тимошенко, міністром освіти й науки було заявлено, що, якщо епідеміологічна
ситуація буде погіршуватися, в березні на засіданні Уряду розглядатимуть різні
варіанти. Але проведення тестування точно не відмінять.
Відбуватимуться вони в один день.
Тестування з мови триватиме 150 хвилин, з мови й літератури – 210.
Для тих спеціальностей, де потрібне
знання мови й літератури, не змінилося нічого – треба обирати тест з
української мови й літератури і складати весь тест цілком. Якщо ж абітурієнт
вибрав якийсь фізико-математичний напрямок чи хіміко-біологічний, то він може
обрати собі тест саме з української мови.
Тест з української мови містить лише
завдання з мови. Його обирають для спеціальностей, які не є гуманітарними і для
складання ДПА в школі.
Якщо абітурієнт обирає українську мову
та літературу, там є певна кількість завдань з мови. Це називається субтест з
української мови – цей результат можна окремо в великому тесті зарахувати як
українську мову. Якщо абітурієнт виконує всі тести з мови і літератури, то він
може цей результат використати для вступу на гуманітарні спеціальності.
«Субтест: з 25 по 63
запитання і 67 запитання у великому тесті – це запитання з української мови, а
все інше – запитання з літератури. При реєстрації ви можете вказати, що вам
треба окремо винести рівень 200 балів з української мови, окремо – з
української мови та літератури. І окремо виноситься мова для ДПА в шкалі 12
балів».
Перше, що треба зробити, це відкрити
умови вступу до закладу вищої освіти, вибрати ті спеціальності, які тобі
потрібні й поживитися, що там пишеться, якщо це тест з української мови , то ти
можеш не обирати літературу.
У математиці теж ввели два рівні:
стандарту і профільний.
«У нас в старшій
школі є профільний рівень, є класи математичного профілю, у них більше годин на
вивчення математики. Учні, які закінчують 11-й клас за цим профілем, можуть
вибрати математику лише профільного рівня. Навіть якщо вона їм не потрібна для
вступу, для складання ДПА вони мають обрати профільний рівень».
Учень школи з поглибленим вивченням
математики не матиме вибору: профільний рівень чи рівень стандарту.
«У вересні ми заповнюємо спеціальний
сервіс на сайті Київського регіонального центру, де зазначаємо, в яких школах і
які класи мають профіль. Це дуже відповідальна робота, ми її куруємо, там
помилки бути не може. Коли учень обирає, що він вчиться, наприклад, у школі №
12 (загальноосвітня спеціалізована фізико-математичного профілю №12 м.
Чернігова – ред.), в нього вже не буде вибору. Йому автоматично проставиться
математика профільного рівня. І ДПА в нього буде саме з профільного рівня,
оскільки він закінчував саме такий клас».
І є математика другого рівня – стандарт,
для всіх інших учнів, які закінчували школу за іншим будь-яким профілем.
«Але рівень стандарту буде визначати
лише оцінку від 1 до 12 балів, тобто оцінку для ДПА. Всі ті, хто планують
вступати до закладу вищої освіти з математичним профілем, для них – шлях лише
через профільний рівень з ЗНО».
Для ЗНО з математики рівня стандарт буде
відведено 150 хвилин, для профільного рівня – 210 хвилин.
Історія України або іноземна мова
(англійська, німецька, французька або іспанська).
«Але є певний нюанс
– учень не може обрати тут мову, яку він не вивчав під час навчання у школі.
Наприклад, у школі № 1 (спеціалізована загальноосвітня середня школа №1 з
поглибленим вивченням іноземних мов м. Чернігова – ред.) вивчають англійську,
французьку і німецьку. Учні цієї школи іспанську обрати не можуть».
Четвертий обов’язковий тест ДПА учні можуть обрати серед тих, які
винесені на ЗНО.
🥰З 11 по 17 лютого в кінотеатрі «Родина», який знаходиться в центрі міста, показуватимуть короткометражне кіно🎥
Усі фільми про... кохання💜, адже показ присвячений до Дня Святого Валентина. Це може бути ідеальним варіантом для побачення.
Зокрема, запрошують переглянути короткометражні романтичні історії на будь-який смак і колір💕, які зададуть гарний настрій і допоможуть прекрасно провести час⏰
💰Вартість квитків: дорослий — від 50 грн🎉 Забронювати квитки можна за тел. 068 670 40 69, 0432 67 04 53.
12 лютого 2021 року 💑💖👫
38 жорстких істин про реальні стосунки. Не чекайте неможливого.
11 лютого 2021року 💑💖👫
Кінотерапія: Одна любов на все життя: 5 незвичайних фільмів до 14 лютого.
10 лютого 2021 року💑💖👫
36 запитань, які призводять до кохання.
09 лютого 2021 року 💖💖💖
У нашому суспільстві поширена думка, що саме хлопець повинен проявити ініціативу в знайомстві. Що ж робити, якщо ВІН дуже подобається, але при цьому зовсім не зрозуміло, взаємно це по відношенню до тебе чи ні? Як привернути увагу хлопця і познайомитися ближче?
Розвідка через соціальні мережі
Якщо в реальному житті підійти та познайомитися – завдання, що під силу лише Жанні Д’Арк, то у соціальних мережах все простіше. Правило шести рукостискань існує, а це означає, що у вас точно мають бути спільні знайомі, через яких можна знайти його сторінку. Постав лайк на одній-двох його фотографіях, додай у друзі, або навіть напиши щось банальне, а-ля: «Привіт? Як ти / навчання / тренування?  ». І не варто боятися, що він одразу ж здогадається про твою симпатію. Звичайне спілкування в Інтернеті ще нікого ні до чого не зобов’язує.
Якщо ти помічаєш, що він охоче відповідає на твої повідомлення, підтримує розмову і задає зустрічні питання – велика ймовірність, що ти теж йому подобаєшся! Але запрошення на побачення залиш за хлопцем – нехай у нього буде можливість зробити свій внесок у ваші стосунки. Якщо ж він уникає розмов і ти відчуваєш тільки холод з його боку – не поспішай засмучуватися. Краще нехай це з’ясується зараз, аніж тоді, коли він сподобається тобі ще більше.
Таємнича незнайомка
Якщо ви офіційно не знайомі, але часто зустрічаєтеся в одному й тому ж супермаркеті або кафе – це збільшує шанси на знайомство. Сядь за столик поруч або попроси його дістати щось з верхніх поличок у вашому (вже майже спільному) магазині. А можна зробити це ще романтичніше: пограй у таємничу незнайомку – напиши на папірчику свій номер та залиш на столику (або поклади непомітно у капюшон його куртки). Але зважай на те, що він може бути зайнятий іншою дівчиною, або просто не зацікавлений у спілкуванні. Такий спосіб може призвести до гарного результату, якщо ти помічаєш, що він теж звертає на тебе увагу, але з якихось причин соромиться зробити перший крок.
Допоможи мені
З’ясуй (за допомогою тих же соцмереж) де на справді він відчуває себе справжнім профі, а потім попроси його про допомогу. Можливо, він ідеально знає біологію, а у тебе якраз виникли проблеми з розумінням якоїсь теми. Або він прекрасно грає на гітарі, а ти якраз мрієш навчитися грати на цьому інструменті. У будь-якому випадку – дій! Так ти не тільки проведеш із ним час, але і даш йому можливість відчути себе значущим, майже супергероєм!
Метод переговорів
Якщо ви спілкуєтеся в одній компанії або хтось із твоїх друзів добре знає його оточення – можеш попросити своїх знайомих дізнатися про його ставлення до тебе. Але це має бути зроблено ніби ненавмисне, дипломатично, а не «в лоб». Краще попроси розвідати про це свою кращу подругу, яка спробує «провести розвідку» максимально акуратно. Так ти дізнаєшся про свої шанси, а також про те, чи вільне його серце на даний момент. І тоді зможеш розробити план вашого зближення. А друзі вам в цьому допоможуть!
Привітність і відкритість
Проаналізуй свою поведінку в ті моменти, коли ви потенційно можете зустрітися. Якщо ти сірою мишкою забиваєшся в куток та робиш байдуже обличчя – він буде думати, що не цікавий тобі, й тому навряд чи наважиться підійти та познайомитися.
Не найкращим є й варіант коли ти стоїш з подружками, шепочеш про щось їм на вушко та смієшся – йому буде точно ніяково підходити та пропонувати своє спілкування.
Поводься відкрито і щиро. Усміхнись йому, якщо бачиш, що він дивиться на тебе, й не варто при цьому одразу ж ховатися у натовпі. Так він зрозуміє, що ти теж звертаєш на нього увагу – це додасть йому впевненості діяти далі.
Є чудова притча про те, що чоловіка і жінку розділяють 20 кроків. Вона має зробити свої 10 кроків і зупинитися. Якщо він не зустрів її там, їй доведеться робити одинадцятий, дванадцятий, тринадцятий та усі інші кроки за нього. А насправді кожен просто має зробити свої 10 кроків.
Це ми про те, що не страшно показати свою симпатію, написати або в чомусь проявити ініціативу. Головне – не перетворити це у нав’язування і не будувати ваші стосунки за принципом гри в одні ворота.
Укладачка статті – Вертола Світлана.
📢 09 лютого 2021 До дня безпеки в інтернет
Базові поради для безпечного користування інтернетом. Одразу зауважимо, що універсальних рецептів не існує. До теми цифрової безпеки бажано підходити комплексно: оцінювати свої активи, ризики, ймовірності втрати даних чи доступу до них, можливі наслідки. І діяти відповідно.
Але так як значна частина нашого життя проходить онлайн, нижче ми пропонуємо 10 порад, які точно не зашкодять.
🖖Ці рекомендації підготували для вас небайдужі Мріємо та діємо America House Kyiv та проєкт "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність".
Вперед до безпечного інтернет-серфінгу!
#SID2021 #SaferInternetDay #ДеньБезпечногоІнтернету 2021
05 лютого 2021
Дистанційне навчання без стресу.
05 лютого 2021
Сьогодні відзначають Всесвітній день боротьби з ненормативною лексикою. 🤭
Лихослів’я існує з давніх-давен у багатьох народів. Словесна агресія – це, по суті, замінник фізичної агресії.
🤔 Про цікаве: кажуть що перша людина, яка метнула лайливе слово замість каменя, була творцем цивілізації.
🤔 Про можливе: мовознавці зазначають, що повністю викоренити лихослів’я з мови неможливо, проте відучити від лайки конкретну людину є цілком реальним.
🤔 Про альтернативу: експерти пропонують замінювати ненормативну лексику менш вульгарними словами, які вживаються в літературній мові.
Хай там як, а сьогодні саме той день, коли про це варто поговорити.
#календар #щоденник #нещоденник #щоденникнещоденник #всеосвіта #ненормативналексика
19 січня 2021 року
Все про темперамент.
Темперамент – сукупність вроджених індивідуально-психологічних властивостей, що виявляються у силі, напруженості, швидкості та врівноваженості нервових процесів.
За методикою Айзенка можна визначити свій темперамент. Методика містить 2 шкали: екстраверсія - інтроверсія, нейротизм (стабільний , нестабільний)
Психологічні ознаки темпераменту за Айзенком.
Екстраверсія-інтроверсія – спрямованості особистості на світ зовнішніх об’єктів або на явища її особистого суб’єктивного світу.
Інтровертивний тип темпераменту (від 0 до 10) спокійний, сором’язливий, інтроспективний. Він надає перевагу книжці перед спілкуванням з людьми. Стриманий, віддалений від інших, окрім близьких людей. Планує свої дії заздалегідь, не має довіри до раптових потягів. Серйозно ставиться до прийняття рішень, любить у всьому порядок, контролює свої почуття, рідко робить агресивні вчинки, “не виходить з себе”. На інтроверта можна покластися, він цінує етичні норми, хоча за характером дещо песимістичний. Важко переживає зауваження, поразки.
Екстравертивний тип темпераменту(від 14 до 24) веселий, комунікабельний, прагне до збудження, ризику, діє під впливом моменту, є імпульсивним. Екстраверт любить різни жарти, не лізе, як кажуть, по слово до кишені, безтурботний, доброзичливий, має тенденцію до агресії, запальний. Його емоції і почуття строго не контрольовані, тому на екстраверта не завжди можна покластися.
Амбівертивний тип темпераменту (від 10 до 14) Змішаний тип. В залежності від внутрішнього стану та від зовнішніх обставин може проявляти себе як інтроверт, або як екстраверт.
Невротизм – стабільність чи нестабільність нервової системи
Стабільний (від 0 до 10)
Нормостенік (від 10 до 14)в залежності від внутрішнього стану та від зовнішніх обставин можуть проявляти себе як емоційно стабільними так й нестабільними у своїх емоціях
Нестабільний (від 14 до 24) тип характеризується емоційно несталою сферою особистості, люди цієї групи вирізняються нестабільністю, легко збуджуються. Їм притаманна часта зміна настроїв, чутливість, примхливість, схильність до песимізму, нерішучість.
В залежності від кількості набраних балів по шкалах екстравертивності та нейротизму опитуваний «попадає» в один з 4 секторів діаграми (наприклад, якщо опитуваний набрав 17 балів по шкалі інтро- екстраверсія та 16 балів по шкалі нейротизму, то перетин відповідних координат попадає в сектор, що відповідає темпераменту – холерик.
Коло Айзенка
Сангвінік має сильний, урівноважений, рухливий тип нервової системи. швидко пристосовується до нових умов, швидко сходиться з людьми, товариський. Почуття легко виникають і змінюються, емоційні переживання, як правило, неглибокі. Міміка багата, рухлива, виразна. Дещо непосидючий, вимагає нових вражень, недостатньо регулює свої імпульси, не вміє суворо дотримуватись виробленого розпорядку життя, системи у роботі. У зв’язку з цим не може успішно виконувати справи, що вимагають рівної затрати сил, тривалої і методичної напруги, посидючості, сталості уваги, терпіння. За відсутності серйозних цілей, глибоких думок, творчої діяльності виробляються поверховість і мінливість.
Холерик має сильну, але неврівноважену нервову систему, вирізняється підвищеною збудливістю, дії переривисті. Йому властиві різкість і поривчастість рухів, сила, імпульсивність, яскрава виразність емоційних переживань. Внаслідок неврівноваженості, захопившись справою, схильний діяти з усіх сил, виснажуватись більше, ніж слід, але часто будь-яка дрібниця може звести все нанівець. Маючи суспільні інтереси, така людина виявляє темперамент у ініціативності, енергійності, принциповості. За відсутності духовного життя холеричний темперамент часто виявляється у дратівливості, аффективності, нестриманості, запальності, нездатності до самоконтролю за напружених обставин.
Флегматик має сильну, врівноважену, але інертну нервову систему. характеризується порівняно низьким рівнем активності в поведінці, нові форми якої виробляються поступово, але є стійкими. Поступливий та спокійний у діях, міміці і мові, вирізняється рівністю, постійністю, глибиною почуттів і настроїв. Він наполегливий та впертий “працівник життя”, він рідко “зривається”, не схильний до афектів, розрахувавши власні сили, доводить справу до кінця, рівний у відносинах, в міру товариський, не любить говорити зайвого. Економить сили. Залежно від умов в одних випадках флегматик може характеризуватись “позитивними” рисами – витримкою, глибиною думок, сталістю, ґрунтовністю, в інших – млявістю, байдужістю до оточуючого, лінощами, бідністю і слабкістю емоцій, схильністю до виконання одних лише звичних дій.
Меланхолік вирізняється загальною слабкістю нервової системи. У меланхоліка реакція часто не відповідає силі подразника, наявна глибина і сталість почуттів при слабкому їх вираженні. Йому важко довго на чомусь зосереджуватись. Особливістю цього типу є швидкий розвиток позамежного гальмування під дією навіть помірних за силою подразників. Сильні впливи часто викликають у меланхоліка тривалу гальмівну реакцію (опускаються руки). Йому властиві стриманість та приглушеність моторики і мови, сором’язливість і боязкість, нерішучість. В нормальних умовах меланхолік – людина глибока, змістовна, може бути хорошим працівником, успішно вирішувати життєві завдання. За несприятливих умов може перетворитись на замкнену, боязку, тривожну, раниму людину, схильну до важких внутрішніх переживань таких життєвих обставин, які на те не заслуговують. Такі люди намагаються ізолювати себе від життя з його хвилюванням, уникають товариства, бояться будь-якої відповідальності.
Увага запитання: Хто з них хто за типом темпераменту?

16 січня 2021 року
10 грудня 2020 року
Щороку 3 грудня в Україні відзначається Міжнародний день людей з інвалідністю, який був встановлений резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 14 жовтня 1992 року.
Генеральна Асамблея закликала держави проводити подальшу інтеграцію осіб із інвалідністю в життя суспільства. Міжнародний день людей із інвалідністю не є святом, а покликаний привернути увагу до проблем цих людей, захисту їхніх прав, гідності і благополуччя, акцентує увагу суспільства на перевагах, які воно отримує від участі людей з інвалідністю у політичному, соціальному, економічному і культурному житті.
Переглянути підбірку мультфільмів, які навчать нас толерантно ставитися до особливих дітей можна тут:
Підбірка фестивальних короткометражних фільмів про інклюзію
01 грудня 2020 року
До1 грудня – Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом та Дня солідарності з ВІЛ-інфікованими людьми проходимо тест на обізнаність про шляхи передачі ВІЛ/СНІД за покликанням Шляхи передачи ВІЛ
07 грудня 2020 року Інтерактив для запобігання торгівлі людьми
Основне завдання акції "16 днів протидії насиллю" - привернути
увагу спільноти до двох актуальних проблем – запобігання та протидії домашньому
насильству та торгівлі людьми, а також активізація діяльності державних установ
і громадських організацій задля об’єднання зусиль заради захисту прав людини.
Так вот,
пропонуємо вам інтерактивну гру- тест "Правда чи фейк про торгівлю
людьми"
https://vseosvita.ua/library/interaktivna-gra-test-pravda-ci-fejk-pro-torgivlu-ludmi-367465.html
27 листопада 2020 року Всеукраїнська акція "16 днів проти насильства"
Сьогодні, в рамках всеукраїнської акції "16 днів проти насильства", хотіла б поговорити про ще один прояв гендерно зумовленого насильства - сексуальні домагання у публічних місцях.
Небажані дотики, обмацування, жарти і натяки, пов'язані із зовнішністю — це, на жаль, знайомо багатьом жінкам.
Насправді, проблеми домашнього насильства і сексуальних домагань на вулиці досить схожі – їх прояви часто сприймаються як норма, свідки не знають чи не наважуються допомогти, а суспільство звертається до віктимблеймінгу (тобто "сама винна"), що є вкрай неприпустимо.
Пропоную познайомитися з фотопроєктом «Небезмежність» – 14 світлин та історій жінок із різних українських міст, які зазнали сексуальних домагань у громадських місцях. Проєкт прагне не тільки привернути увагу до цієї проблеми, але й підвищити рівень розпізнавання та розповісти як діяти.
Кожна історія – різна, але є дещо спільне. Усі вони залишили слід у пам'яті героїнь, завдавши непоправної психологічної шкоди. Тріщини на склі, через яке зроблені світлини, символізують порушення особистих меж.
Переглянути світлини, прочитати історії героїнь та дізнатися як діяти тут: #Небезмежність
Фотопроєкт створено у рамках інформаційної кампанії Розірви коло за підтримки British Embassy Kyiv. Партнери: L'Oréal Group, ТЦ GLOBUS. Медіапартнер: bit.ua. Фотограф: Валентин Кузан, The Gate Agency.
26 листопада 2020 року Всеукраїнська акція "16 днів проти насильства"
В рамках всесвітньої акції "16 днів проти насильства" соціально- психологічна служба ДНЗ "ЦПТО √1 м. Вінниці" пропонує познайомитися з #ВсеНеДляДому – соціальний проєкт у вигляді онлайн-магазину з товарами, які ви, утім, не захочете купувати. Чому? Тому що всі ці речі символізують стереотипи, що й досі сприяють домашньому насильству.
Сайт створено Amnesty International Ukraine.
❗️Ми звикли асоціювати дім із затишком, безпекою та любов’ю. Утім, щороку близько 1,1 мільйона жінок в Україні потерпають від фізичного й сексуального насильства та психологічного тиску саме в сім’ї. Для них та їхніх дітей дім перетворився на місце сліз і болю.
Ми хочемо зупинити і виправити цю ситуацію. Але зробити це можна лише спільними зусиллями. Саме тому створено проєкт «Все не для дому», який можна знайти за посиланням 👇
На сайті є не лише детальна інформація про те, яким буває насильство і як його розпізнати. Також підготовлені детальні інструкції з алгоритмами дій щодо того, як у ситуації домашнього насильства діяти свідкам, постраждалим та що має й може робити поліція.
⠀ВСЕ НЕ ДЛЯ ДОМУ: речі, яким не місце у твоєму житті
25 листопада 2020 року Всеукраїнська акція "16 днів проти насильства"
Сьогодні стартувала щорічна Всесвітня акція “16 днів активізму проти гендерно зумовленого насильства”.
Із цієї нагоди за ініціативою МВС України та міжнародних партнерів відкрито виставку "Річ у тім".
💬 Річ у тім, що домашнє насильство часто замовчують.
💬 Річ у тім, що домашнє насильство може відбуватися зовсім поруч.
💬 Річ у тім, що предметом домашнього насильства може стати будь що
💬 Річ у тім, що страждати від домашнього насильства можуть ті, кого ти знаєш.
💬 Річ у тім, що більше 150 000 звернень, пов’язаних із домашнім насильством, надходить до Національної поліції щороку.
💬 Річ у тім, що запобігти домашньому насильству можна – потрібно просто звернутися за допомогою.
Виставка складається із 16 невеликих предметів, які так чи інакше пов’язані з реальними кейсами домашнього насильства.
Найжахливіше в домашньому насильстві - це буденність. Те, що трагедія може розгортатися у сусідів через стіну. А його інструментом можуть виступати звичайні речі, які є в кожному будинку.
Переглядайте онлайн-виставку, яка створена в рамках кампанії "Розірви коло" тут: https://richutim.rozirvykolo.org/
У Києві експозицію уже можна побачити на Михайлівській площі.
Майже кожна 2-а жінка в Україні зазнавала сексуальних домагань на вулиці 😞 І лише у 27% випадків хтось втрутився допомогти. Як діяти, якщо ви стали свідком/-ю домагань? 5 важливих порад 👇
1⃣ Якщо ви почуваєтесь у достатній безпеці, безпосередньо слід втрутитися в ситуацію. Ви можете почати розмовляти з кривдником та попередити, що ви знаєте про домагання з його сторони.
2⃣ Розмовляйте з кривдником відверто, чесно та з повагою. Варто наголосити йому, що така поведінка є неприпустимою.
3⃣ Створіть відволікаючий фактор. Підійдіть до кривдника і запитайте, як знайти конкретний номер будинку, вулицю, автобусну зупинку або зіграйте роль знайомої/-го, підійдіть до постраждалої, розпочавши розмову з нею.
4⃣ Не дійте наодинці, краще заручитися підтримкою інших, щоб зупинити неправомірну поведінку.
5⃣ Якщо ви не можете діяти цієї миті та вжити необхідних попереджувальних заходів, запитайте у постраждалої про її самопочуття та чи потребує вона допомоги.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3233255380119709&id=787290028049602&sfnsn=mo
"Таемниці - серія відео для дітей щодо правил захисту себе... про
24 листопада 2020 року Всеукраїнська акція "16 днів проти насильства"
Щорічно в Україні з 25 листопада до 10
грудня включно проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» з
нагоди відзначення 25 листопада - Міжнародного дня боротьби за ліквідацію
насильства над жінками; 1 грудня - Всесвітнього дня боротьби із СНІДом; 2
грудня - Міжнародного дня боротьби за скасування рабства; 6 грудня - річниці з
дня «Монреальської різанини»; 10 грудня - Міжнародного дня прав людини.
Метою проведення акції «16 днів проти
насильства» є привернення уваги громадськості до актуальної для українського
суспільства проблеми подолання насильства в сім’ї, щодо жінок, жорстокого
поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми, забезпечення рівних прав жінок і
чоловіків та активізація партнерського руху органів державної влади, закладів
освіти, громадських організацій до проблем насильства в сім’ї та захисту прав
жінок.
Радою Європи спільно з Міністерством
освіти і науки України в рамках проєкту Ради Європи «Боротьба з насильством
щодо дітей в Україні» було підготовлено та адаптовано інформаційні матеріали,
які можуть бути додатковим ресурсом у проведенні заходів до вищевказаних днів,
доступні за посиланнями, а саме:
1. Серія із 6-ти навчальних відеоуроків
для батьків та дорослих, які працюють з дітьми та для дітей «Батьківство в
епоху цифрових технологій»:
1) Захист дітей онлайн https://vimeo.com/464178591;
2) Сексуальний шантаж https://vimeo.com/464179613;
3) Секстинг https://vimeo.com/464177511;
4) Секс-чатинг https://vimeo.com/464176581;
5) Грумінг https://vimeo.com/464181532;
6) Зображення сексуального характеру, що
використовуються для помсти https://vimeo.com/464180697.
2. Відеоролик «Почни говорити» для дітей
та дорослих щодо попередження сексуальних домагань в спорті. Ролик доступний за
посиланням http://vimeo.com/477933967.
3. Відеоролик «Розкажи дорослому, якому
довіряєш» щодо попередження сексуального насильства щодо дітей в колі довіри.
Ролик доступний за посиланням http://vimeo.com/292080839.
4. Буклет «Дізнайся про свої права в
цифровому середовищі» з рекомендаціями Ради Європи щодо поваги, захисту та
здійснення прав дитини в цифровому середовищі для дітей та молоді. Буклет
доступний за посиланням http://rm.coe.int/leam-about-your-rights-in-a-digital-environment-ukr/1680a052c2.
Всі вищевказані та інші матеріали
Проєкту «Боротьба з насильством щодо дітей в Україні» доступні на сайті
Міністерства освіти і науки України та Офісу Ради Європи за посиланням https://www.coe.int/uk/web/kyiv/combating-violence-against-children-in-ukraine в
розділі «Підвищення обізнаності та запобігання».
20 листопада 2020 року До всесвітнього Дня дитини
Конвенція ООН про права дитини.
18 листопада 2020 року Європейський день
захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства.
У 2020 році, який
ми прожили онлайн, Рада Європи зосередилася на темі безпеки дітей в мережі.
Особливий акцент – на контенті із сексуальним змістом, який діти створюють
самостійно.
З цієї нагоди
закликаємо: проведіть 18 листопада з нами і #НавчітьДитинуЗахищатися! Адже
знання – головна запорука до усвідомленої поведінки в мережі.
Приєднуйтеся до
нас і розповсюджуйте знання, що рятують дітей:
https://childfund.org.ua/novyny/18-listopada-evropejskij-den-zakhistu-ditej-vid-seksualnoji-ekspluatatsiji-ta-seksualnogo-nasilstva-priednujtesya-2
#EndChildSexAbuseDay_CWBF
Сексуальне
насильство в родині
16 листопада 2020 року День боротьби з анорексією
16 листопада світ відзначає День боротьби з анорексією. Це гібридне захворювання, до якого призводять безліч психологічних й фізіологічних чинників, навіть порушення метаболізму.
Нервова анорексія – це хвороба, під час якої людина втрачає апетит, а маса тіла знижується. Якщо вчасно не лікувати та не виявити це захворювання, наслідки можуть призвести до смерті.
16 листопада 2020 року День толерантності
Притча про толерантність.
Жив собі хлопчик із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок цвяхів і звелів по одному забивати їх у паркан щоразу, коли хлопчик втрачає терпець і з кимось свариться. У перший день він забив 37 цвяхів. Згодом навчився контролювати себе, і кількість цвяхів щодня зменшувалася. Хлопчик зрозумів, що легше опановувати свої емоції, ніж забивати цвяхи. Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це. Тоді батько звелів синові витягати з паркана по одному цвяху в ті дні, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться.
Минав час, і згодом син зміг похвалитися батькові, що у паркані не залишилося жодного цвяха Батько відповів: «Ти добре поводишся, але подивися, скільки дірок залишилося. Паркан уже ніколи не буде таким, як колись».
Якщо ви з кимось сваритеся й говорите щось неприємне, то залишаєте після себе такі ж рани, як ці дірки від цвяхів і рани залишаються, незважаючи на те, скільки разів ви потім перепросите. Словесні рани завдають такого ж болю, як і фізичні. Не залишайте на своєму шляху дірок!
Не забивайте цвяхів ворожнечі, нерозуміння, жорстокості в душі людей!
Будьмо толерантними!
https://osvitanova.com.ua/posts/907-8-korotkykh-animatsii-pro-tolerantnist-ukrainskoiu