Про психічне здоров'я у День запобігання самогубству.

Значення психічного здоров'я не менш важливе, ніж фізичного. І наша роль як працівників сфери ментального здоров'я проводити превентивні міри. Роз'яснювати учням, колегам-педагогам, а в цілому і всім людям🙈, чому ж ментальне благополуччя настільки важливе. Отримувати психологічну, психотерапевтичну та психіатричну допомогу не є соромно, то є життєво необхідно, так само як звертатися до лікаря при будь-яких інших проблемах зі здоров'ям. Саме про це розмовляли з учнями першого курсу після 11 класу групою √27 за спеціальністю "Електрик з ремонту та обслуговуванню електроустаткування" під час проведення інформаційно-освітньої виставки (ІОВ) "Ментал Трек ". Старт ІОВ було приурочено до Всесвітнього дня запобігання самогубствам або Всесвітній день запобігання суїциду (англ. World Suicide Prevention Day) — 10 вересня.

Виставка «Mental Trek» передбачає просвітницьку роботу за шістьма різними темами.
● На Станції «Психічне здоров’я – це про всіх» учасники_ці працювали разом з Любов Петрівною Базалійською. У результаті аналізу й обговорення життєвих ситуацій героя і героїні станції та їх подальшого розвитку, усвідомили різницю між психічним здоров’ям та психічним благополуччя, а також зрозуміли, що прояви стану психічного неблагополуччя можуть бути у будь-кого. Також обговорення змін життєвих ситуацій у форматі «мозкового штурму» сприяло розумінню необхідності звертання по професійну допомогу та толерантного ставлення до людей з психічними розладами.
● На Станції «Mental quest» учасники_ци разом з Оленою Олегівною Гудімовою навчалися відрізняти правду від міфів у царині психічного здоров’я, орієнтуватися в сучасних реаліях, критично оцінювати інформацію. У процесі роботи в міні-командах учасники_ці вчилися розвіювати міфи і стереотипи про психічні розлади, їх причини й наслідки.
● На Станції «Мозок, душа, тіло – одне ціле» учасники_ці, у форматі ігрового обговорення потенційно можливих вчинків героя станції (“Пряничного чоловічка”), були запрошені виступити радниками_цями щодо вибору тих поведінкових стратегій, які зберігають та поліпшують психічне здоров’я людини. Коментарі фасилітаторки уточнювали чи доповнювали інформацію. Матеріал станції демонстрував тісний взаємозв’язок між фізичним і психічним здоров’ям та способом життя людини.
● На Станції «Булінг: як розпізнати й подолати» учасникам_цям Ольгою Євгеніївною Гаджук пропонувалося, користуючись своїм власним досвідом та розсудом, усвідомити сутність булінгу, його різновиди та відмінність від конфлікту. Мета полягала не лише у виокремленні різновидів булінгу та з’ясуванні адміністративної відповідальності за нього, але й у сприянні усвідомленню явища булінгу як руйнівної загрози психічному і фізичному здоров’ю особистості.
● На Станції «Коло допомоги» учасники_ці з Іриною Петрівною Ковиліною, у форматі диспуту, обговорили запропоновані життєві ситуації, які можуть бути пов’язані з виникненням психічних розладів. Мета роботи полягала в заохоченні аудиторії до всебічного аналізу ситуативних кейсів, усвідомлення й оцінки ризиків та потенційних ресурсів допомоги, а також до формування позитивного ставлення щодо необхідності вчасно звертатися по професійну допомогу для відновлення психічного благополуччя.
  • На Станції “Живи, дихай, відчувай” Тетяною Юріївною Гандзюк учасникам_цям пропонувалося обговорити різні ситуації, в які може потрапити людина під час військових дій, поміркувати, що вона відчуває в цей час, а також як людина може заспокоїтись в небезпечній ситуації та допомогти близьким психологічно. Учасники мали змогу висловити своє ставлення до проблеми психологічного травмування під час ситуацій, що могли трапитись під час військових дій, та опанувати елементарні навички самодопомоги.